Hospodárný nákup
Protože i zaklínač musí něco jíst a občas má hluboko do kapsy, musíte se naučit nejen hospodárně vařit, ale i nakupovat…
V lese je rozmístěno několik obchodníků (vedoucí), každý prodává několik druhů zboží (více obchodníků může prodávat stejné zboží za různé ceny). Každý tým dostane na začátku 400 peněz a seznam zboží, které je potřeba nakoupit. Na seznamu je vždy uveden název zboží a množství, v jakém je potřeba ho nakoupit. Každý tým má na seznamu 30 druhů zboží, celkem má nakoupit 100 kusů. Hlavním úkolem každého týmu je nakoupit co nejvíce položek ze své části seznamu za, pokud možno co nejméně peněz. Problém je ovšem v tom, že obchodníci nemají všechno zboží na stánku hned, ale čekají, až jim ho dovezou “dodavatelé”. Protože se poslední dobou vyskytuje časté přepadání dodavatelů, nejsou obchodníci na dotaz “kdy budete mít to a to” ochotni sdělit přesný termín, kdy budou mít zboží dostupné. Používají totiž mezi sebou speciální kódování času a vám jsou ochotni sdělit pouze tento kód (příklad: koření budu mít v den medvěda). 15 minut skutečného času odpovídá jednomu dni ve hře.
Nakupuje se tedy tak, že přiběhnu k obchodníkovi a zeptám se na předmět, který chci. Pokud se ještě nikdo z mého týmu tohoto obchodníka na tento předmět neptal, obchodník mi sdělí kód (případně řekne “Tento předmět už nemám”, pokud daný předmět už do konce hry mít nebude). Pokud neznám čas, kdy bude daný den, běžím za hvězdářem, abych to zjistil. Až daný den nastane, vrátím se k obchodníkovi a předmět (pokud ho ještě bude mít) od něj koupím.
Ve městě žije také místní hvězdář, který o sobě tvrdí, že je schopný ke každému kódovému označení určit správný den, kterého se týká. Za své služby si žádá 8 peněz – za tuto částku mu tým může sdělit jeden kód (“den medvěda”) a hvězdář mu odpoví správný den (“15:30 - 15:45”). Hvězdář rovněž vykupuje zboží, které nepotřebujete, protože neví, co s penězi.
Během hry chodí lesem Lytta a říká, co by chtěla koupit (jen tak z rozmaru): je zamyšlená, rozhlíží se kde, co mají, a sem tam řekne větu typu “jak by to bylo krásné, kdybych ochutnala utopence (dosaď cokoliv jiného)”. Větu říká každých 5 minut, její přání se mění každých 10 minut – pořadí toho, co chce, je pevně stanoveno už před hrou (ale není to veřejně známé). Její náklonnost si získá ten, kdo jí danou věc přinese jako první (pokud to přinesu jako druhý, třetí, …, nic z toho nemám – nakoupená věc se mi buď hodí do seznamu, nebo ji můžu prodat hvězdáři).
Za každý nakoupený kus zboží ze seznamu je 1 bod, přičemž se počítá maximálně to množství, které měl tým nakoupit. Za “uspokojení” přání Lytty je 10 bodů. Peníze, které týmu na konci hry zbudou, se do hodnocení nezapočítávají! Pořadí se stanoví podle výsledného počtu bodů.
Koeficient brutálnosti | 1 |
---|---|
Koeficient běhavosti | 30 |
Fyzická náročnost | 70 |
Psychická náročnost | 95 |
Koeficient vnitrotýmové spolupráce | 95 |
Koeficient mezitýmové spolupráce | 5 |
Pravděpodobnost namočení oblečení | 1 |
Pravděpodobnost poškození oblečení | 1 |