Dostavníky
Správný zaklínač se musí umět dostat, kamkoliv je zrovna třeba, a to i za předpokladu, že nemá svého věrného oře. V takové chvíli se musí uchýlit, stejně jako zbytek obyvatel, k dálkovému dostavníkovému transportu (dále jen DDT).
V lese jsou rozmístěné zastávky autobusů. Každá zastávka má několik sousedních. Na každé zastávce je mapa celé dopravní sítě. Po této síti jezdí několik autobusů a alespoň jeden vlak duchů (vedoucí). Každý dopravní prostředek má definovanou kapacitu.
Každý hráč má v každou chvíli náhodně určenu cílovou stanici. Cílová stanice se zapisuje na lístek jako zakroužkovaná. Když na ni dorazí, dostane bod a vylosuje si u vedoucího další stanici. Cílem hry je nasbírat co nejvíce bodů.
Hráči se po dopravní síti pohybují pouze v autobuse nebo ve vlaku duchů. Když autobus dorazí do stanice, mohou hráči nastoupit nebo vystoupit. Hráči v dopravním prostředku vždy tvoří frontu a udržují pořadí. Nejprve hráči dobrovolně vystupují. Ti už poté musí vyčkat na další autobus – nemohou hned opět nastoupit na stejný autobus. Poté hráči, kteří již vyčkávali na zastávce, dobrovolně nastupují na začátek autobusu. Pokud tím přesáhnou kapacitu autobusu, musí příslušný počet cestujících na konci autobusu vystoupit.
Hráči, kteří čekají na zastávkách, nemohou mezi zastávkami přebíhat bez dopravního prostředku. Vedoucí hráčům přestupy zapisují na lístky při výstupu a kontrolují při nástupu.
Poté všichni nastoupení hráči hlasují o tom, na jakou zastávku se pojede. Na výběr mají vždy pouze ze sousedních zastávek zastávky, na které se nachází. Pokud nastane remíza mezi více cíli, rozhoduje kámen/nůžky/papír. Tedy pokud 2 hráči chtějí na 7, 3 hráči na 12 a 3 hráči na 9, tak jeden hráč, který hlasoval pro 12, a jeden, který hlasoval pro 9, si střihnou. Pokud je plichta mezi třemi cíli, střihají si 3 hráči. Pokud na zastávce všichni hráči vystoupí, jede autobus dle svého uvážení.
Když hráč vystupuje ze zastávky, vedoucí mu zapíše zastávku, na které se nachází, na lístek a škrtne předchozí. Pokud při tom dorazil do své cílové zastávky, vedoucí škrtne také cílovou zastávku a nechá hráče vylosovat další cíl, který mu zapíše na lístek a zakroužkuje.
Zvláštní pravidla platí pro vlak duchů. Ten funguje stejně jako autobus, ale nehlasuje se v něm o cestě na příští zastávku. Vždy jezdí pouze dle vlastního uvážení. V dopravní síti existují propoje mezi zastávkami (typicky mezi vzdálenými stanicemi), které jsou přístupné pouze pro vlak duchů. Ty jsou v jízdním řádě zapsané zvlášť a na mapě jsou vyznačené čárkovaně.
Koeficient brutálnosti | 1 |
---|---|
Koeficient běhavosti | 10 |
Fyzická náročnost | 15 |
Psychická náročnost | 70 |
Koeficient vnitrotýmové spolupráce | 90 |
Koeficient mezitýmové spolupráce | 60 |
Pravděpodobnost namočení oblečení | 0 |
Pravděpodobnost poškození oblečení | 0 |